Shoma5

شبکه مهندسان ساختمان ایران

رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.

  • ۱۴۳۶

یکی از درس هایی که از گوگل آموختم و البته در تجربه هم دیدم که اجرایی تر است، شروع ساده کارهاست. اگر یادتان بیاید محیط جی میل را، یا همین چند وقت پیش محیط گوگل پلاس را، که چگونه آغاز شد و الان کجاست. علیرغم اینکه رقبایش چه در زمان جی میل که یاهو بود و چه در پلاس که فیسبوک بود، امکانات بیشتری در اختیار کاربران می گذاشتند. گوگل از محیط بسیار ساده شروع کرد ولی مدام خودش را توسعه داد. 

این روحیه انقلابی ما، خودش را در کار هم نشان می دهد، خیلی اوقات ما که می خواهیم کاری را شروع کنیم، هنگام چشم انداز نوشتن اینقدر بزرگش می کنیم که در همان مرحله متوقف می شود. یک طرح آنقدر بزرگ می شود که دیگر نمی توان اجرایش کرد. اینکه بزرگ فکر کنیم که انگیزه حرکت ایجاد کند خیلی خوب است ولی اکثر اوقات چشم اندازی که باید انگیزاننده باشد، متوقف کننده می شود.

این بار اگر خواستید کاری شروع کنید، یا طرح تحولی در سازمان ایجاد کنید، بزرگ فکر کنید، نقشه راه داشته باشید ولی از قدم های کوچک شروع کنید.

نکته دیگری که از گوگل باید آموخت، روند رو به رشدش است. هر چند ساده شروع کرد ولی در طول یکسال، محیط کاری پلاس را خیلی ارتقا داد، بطوریکه شاید کمتر کسی باور کند محیط اولیه اش را. حتما این روند رو به رشدش همانطوری که در جیمیل ادامه داشته، در پلاس هم ادامه خواهد داشت.

 باید بیاموزیم که اگرچه ساده شروع می کنیم ولی خودمان را به چشم انداز تعریف شده برسانیم. باید مسیر رشدمان ثابت و ادامه دار باشد. خیلی اوقات یک طرح شروع می شود و بعد از رسیدن به اولین قدم، متوقف می شود. 

این بار اگر طرحی را شروع کردید و به اولین قدم رسیدید، سریع قدم دوم را شروع کنید، مطمئن باشید که قدم دوم راحت تر است و نتیجه اش شما یا سازمان را خوش بین تر می کند. این روند را اینقدر ادامه دهید تا به چشم اندازتان نزدیک شوید. 

منبع: http://modirnote.blogfa.com/

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی