Shoma5

شبکه مهندسان ساختمان ایران

موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراها

  • ۱۲۰۵

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرحی موافقت کردند که درصورت تصویب نهایی، در محدوده شهری کلان شهرها، فقط شورای اسلامی کلان شهر تشکیل می شود. 

به گزارش ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز - یکشنبه،1391/12/27 - مجلس به بررسی کلیات طرح اصلاح مواد 26 و 73قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران پرداختند و با 112رای موافق، 73 رای مخالف و هشت رای ممتنع ازمجموع 220 نماینده حاضر کلیات این طرح 9 ماده را تصویب کردند. 

براساس این طرح و درصورت تصویب نهایی، در محدوده شهری تهران که شامل ری و شمیرانات نیز است و در محدوده شهری سایر کلان شهرها فقط شورای اسلامی کلان شهر تشکیل می شود. 

همچنین در صورت تصویب نهایی این طرح، تشکیل هیات اجرایی برای برگزاری همزمان انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری، اجرای حکم انتخاب یک نفر از اعضای شورا به عنوان یکی از معتمدین موضوع تبصره 1 ماده 38 قانون انتخابات ریاست جمهوری منتفی است. 

درصورت تصویب نهایی این طرح، درصورتی که هیات حل اختلاف مرکزی حکم سلب عضویت عضو شورای اسلامی شهر یا روستا دهد فرمانداری مکلف به معرفی عضو علی البدل است. 

براساس ماده دیگری از این طرح در صورتی که مرجع رسیدگی کننده موضوع تبصره 3 این ماده، حکم به ابطال رای مرجع پایین تر دهد، عضو علی البدل از شورای اسلامی خارج می شود و عضو قبلی باردیگر فعالیت خود را در شورای اسلامی از سر می گیرد. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز(1391/12/27) به بررسی جزییات این طرح می پردازند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی