Shoma5

شبکه مهندسان ساختمان ایران

قرارداد صدمیلیون دلاری صدور خدمات فنی نظام مهندسی ساختمان

  • ۱۸۹۵

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی 1391/10/25 
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: حدود صد میلیون دلار قرارداد برای صدور خدمات فنی مهندسی با کشورهای خارجی بسته شده است.
مهدی هاشمی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه صدور خدمات فنی مهندسی به صورت سازمان یافته در سازمان نظام مهندسی آغاز شده است، گفت: البته بسترسازیها از یک و نیم سال پیش صورت گرفته و هماهنگی ها با دستگاه های دولتی 
نیز انجام شده است.
وی افزود : صدور خدمات فنی مهندسی قبلا به صورت پراکنده و غیرسازمان یافته انجام می شد که هم اکنون هماهنگ و سازمان یافته است و هفت وزارتخانه ، همکاری و مشاوره دارند.
هاشمی افزود: در دور جدید که از یک و نیم سال پیش آغاز شده قراردادهایی با کشورهای مختلف از 65 میلیون دلار تا پایین تر بسته شده است.
وی گفت: قراردادهایی که قبلا به صورت پراکنده بسته می شد در قالب سازمان یافتگی جدید توسعه خواهند یافت.
هاشمی ، صدورخدمات فنی مهندسی را به همه کشورها جزو برنامه های سازمان نظام مهندسی دانست و گفت: در حال حاضر کشورهای همسایه مورد هدف است.
هاشمی افزود : اخیرا تفاهم نامه هایی را با نظام مهندسی ژاپن داشته ایم و در همه زمینه های اجرایی و مطالعاتی و مشاوره ای همکاری خواهیم کرد.
وی گفت: در این تفاهم نامه طرح هایی در زمینه های مختلف طراحی ،مشاوره و اجرا با دیگر کشورها به صورت مشارکتی خواهیم داشت.
هاشمی افزود: هم اکنون قراردادهای اجرایی در کشورهای آمریکای لاتین برای صدور خدمات فنی مهندسی اجرا می کنیم و علاوه بر اینکه در بخش های اجرایی کار می شود تلاش می کنیم در بخش آموزشی هم خدمات رسانی کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: در بخش آموزشی هم با آموزش نیروها به کشورهای دیگر و هم ارسال بسته های آموزشی برای کشور درآمدزایی و کسب ثروت خواهیم کرد.
صدا و تصویر دارد

منبع: http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1798936

  • فکر نکنم واقعی باشد ما از این حرفها زیاد شنیدیدم.حتی مدتی هم به افغانستان رفتیم ولی اوضاع ان جوری که می گفتند نبود

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی