Shoma5

شبکه مهندسان ساختمان ایران

سیستمها و فرمهای سازه ای جدید

  • ۱۵۳۷

با سلام خدمت همه دوستان و همکاران.

با پیشرفت تکنولوژی و گرایش آرشیتکتهای امروزی به خلق اشکال، احجام و سطوح پیچیده و غیر متعارف در ساختمانها و بناها، علم سازه و مهندسان عمران نیز باید با همین نسبت اطلاعات و تواناییهای خود را برای پیش بینی سازه های متناسب و سازگار با این ایده ها به روز کنند.

کاملاً غیر طبیعی خواهد بود اگر یک مهندس عمران برای سازه یک شکل خمیده، از المانهای کلاسیک تیر و ستون استفاده کند؛ بلکه باید به دنبال سیستم سازه ای بگردد که همسان با شکل معماری باشد.

از طرفی در طبیعت مشاهده می کنیم که پیکره و استخوان بندی هر جسم و یا موجود به گونه ای است که به نظر می آید بهتر از آن برای برپایی آن جسم یا موجود یا شکل، نمی توانسته عمل شود.

همین موضوعات است که مهندسان سازه را بر آن می دارد تا سیستم سازه ای که همسان و مزدوج اشکال معماری باشد را خلق و یا استفاده کنند.

کتاب پیوست، با نام " گلچینی از ریخت شناسی سازه ای" یا “An Anthology of Structural Morphology” با همین تم و ایده به نگارش در آمده است.

کتاب، حاوی تئوریهای جدید سازه ای و معرفی سیستمهای نوین سازه ای است و کمی سخت به نظر می آید؛ ولی حتی افرادی که حوصله مطالعه متن انگلیسی را ندارند هم می توانند با مشاهده عکسها و گرافهای آن ایده های زیادی از آن بگیرند.

کتاب در سال 2009 میلادی منتشر شده و حجم آن حدود 3.5 مگابایت است.

مطالعه این کتاب را به کلیه همکاران آرشیتکت و مهندسان عمران و سایر افراد علاقه مند توصیه می کنم.

برای دانلود فایل، اینجا  را کلیک کنید.

  • من نمی دنم چطوری باید دانلودانجام بشه ؟

     

    پاسخ:
    با سلام و عرض ادب.
    روی فلش سبز رنگ کلیک کنید تا دانلود شود.
    لطفا از فیلترشکن استفاده نکنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی