Shoma5

شبکه مهندسان ساختمان ایران

هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان تعیین شد.

  • ۴۶۰۰

هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان تعیین شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، بعد از ظهر دوشنبه 22 آبان ماه اولین جلسه هیات مدیره جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در دوره ششم برگزار شد.

در این جلسه 13 عضو هیات مدیره جدید سازمان متشکل از آقایان دکتر پزشکی، مهندس عمادی، مهندس بناکار، مهندس عسگری، مهندس ثابت، مهندس حسن صلواتی، دکتر امینی، مهندس تاکی، مهندس روانفر، دکتر مسعود، مهندس حاجی احمدی، مهندس فتاحی و خانم مهندس آیتی حضور بهم رساندند.

در اولین جلسه هیأت مدیره سازمان ضمن بحث و بررسی اعضا و رأی گیری، هیأت رئیسه سازمان برای مدت یک سال انتخاب شدند.

بنا بر این گزارش آقای دکتر علی پزشکی با اکثریت رای آراء به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان انتخاب شد و با رای اعضا هیات مدیره مهندس غلامحسین عسگری و مهندس حسن روانفر به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان انتخاب شدند.

همچنین مهندس جلیل عمادی نیز از سوی هیات مدیره به عنوان دبیر هیات رئیسه سازمان انتخاب شد.

 نظر شما در این مورد چیست؟ چه انتظاراتی از هیئت مدیره دوره ششم دارید؟

لطفاً نظرات خود را در بخش "نظر" در زیر این روزنوشت بیان کنید. 

  • با سلام

    جدا از نظر دوستان نظر شما راجع به عملکرد هیات مدیره چیست؟چه نمره ای می دهید؟نقاط ضعف و قوت کجاست؟

    پاسخ:
    با سلام.
    به زودی نوشتاری در این مورد از سوی تارنما انتشار خواهد یافت.
  • سلام

    من هم با حرفهای شاهین موافقم.ما باید این هیات مدیره را وادار به پاسخ گویی کنیم.من امروز رفته بودم سازمان برای دریافت حق نظارت هنوز ازاد نشده بود .رفتم با بخش مالی صحبت کنم . میگن ما بی تقصیریم .رفتم با رییس سازمان صحبت کنم گفتند از قبل باید وقت بگیری.یکی به داد ما برسه.ما پیش کی باید بریم.؟

  • با سلام

    این عکس یادگاری که هیات مدیره با هم گرفتند - مارا یاد عکس گرفتن کاترین اشتون با مسئول قبلی پرونده انرژی هسته ای می اندازه که چه قدر ما را امیدوار می کرد و میگفتیم این دفعه دیگه این مسئله حل میشه.ولی بعدش که کاترین اشتون از جلسه بیرون می امد حرفهای قبلی اش را تکرار می کرد و عملا هیچ نتیجه ای حاصل نمی شد.اما خوب ما امیدواریم که این بار این کشورها سرعقل بیایند و بتوانند از این فرصتی که در ایران به وجود امده استفاده کنند و این پرونده را حل کنند.از طرف ایران که واقعا ما اراده قوی و محکمی  همراه با عزت و سربلندی در تمامی مسئولان می بینیم که جای تقدیر دارد.

    واما راجع به مسائل مهندسان مقصر اصلی خود ماها هستیم. من دیگران و شما. ما ها طوری رفتار می کنیم که مسئولان سازمان نیازی به پاسخ گفتن و حل کردن مسائل نمی بینند.اگر شما به جای انکه اولویت اصلی سایتتان را که پرسش و پاسخ درباره پروانه نظارت و محاسبات و رشته های اصلی و غیر اصلی مهندسی است به نیازهای اساسی مهندسان اختصاص دهید و با انجام نظرسنجی و ... جهت گیری به سمت مشکلات بدهید هیات مدیره هم ناگزیر به پاسخ گویی می شود.

     حتما می گویید بروید درسایت سازمان نظر بدهید.ان سایت که اصلا تعطیل است من چندین بار نظر داده ام ولی برای نمونه به یکی از انها هم در حد یک کلمه جواب ندادند.درصورتی که یکی از وعده های انتخاباتی ایجاد نظر سنجی در سایت سازمان بود.حتی از کارهای الکترونیکی هم که انجام داده اند مثل برخی واریزها حاضر نیستند از اعضا نظر خواهی کنند و موانع را شناسایی کنند.هیات مدیره دلش را خوش کرده به نظرسنجی هایی که در مجمع عمومی انجام می دهد .انجا که کسی نمیرود .500 نفر از کسانی که اغلب از اطرافیان هیات مدیره هستند و موافق این وضع موجود.سازمان 23000 نفر عضو دارد .نه فقط ان اقلیتی که به هیات مدیره نزدیک هستند و در جلسات شرکت می کنند.من فکر کنم اگر این بی تفاوتی ما و شما ادامه پیدا کنه اگر 100 هیات مدیره هم بیایند و بروند باز این مشکلات از جمله مسئله دلال ها تا 300 سال دیگه هم هست.همانطوری که یکی از دوستان در یکی از این نظرات گفته بود باید برای اجرای هر کاری مدت زمان انجام ان را هم تعیین کرد و به اعضا اطلاع رسانی شود.

    من قصد مقایسه دولت با این هیات مدیره را ندارم .چون اصلا دو طیف متفاوتی هستند در حوزه های کاری متفاوت که نمی توان انها را باهم مقایسه کرد.ولی در بعد مدیریتی می توان مقایسه ای انجام داد.درباره همین مسئله زمانبندی که اشاره کردم ریاست محترم جمهوری عنوان کردند که قصد دارند 3-6 ماه مسئله هسته ای را حل کنند و طی100 روز از اغاز به کار دولت به مردم گزارش دهند.این یعنی زمان بندی کردن در مدیریت .اما متاسفانه هیات مدیره محترم سازمان تابه حال حتی یک مرتبه هم از این کارها نکرده اند و گویی با واژه زمان بیگانه هستند.کسانی که رشته مدیریت خوانده اند می دانند که در چند سیلاب درسی به زمان و زمانبندی در کارها اشاره شده است.

    امید وارم هیات محترم مدیره این مطالب را از این سایت بخوانند و این حداقل کاری است که شما برای ارتقای جایگاه مهندسان در شهرمان می توانید انجام دهید که این مطالب به گوش هیات مدیره برسد

    با تشکر

  • در جواب عبدالرحمن

    شما چه قدر ساده اید.

    مگر ما چند تا مشکل در سازمان داریم که اینها بخواهند حل کنند. یکی که همان مسئله دلال هاست.فوقش یکی دیگر هم بیمه کردن مهندسانه.

    شما فکر کردید اینها مثل دولت با هزاران مشکل سرو کار دارند.

    نه خیر همین دو مورده که راه حلش هم معلومه .خوب اگه هیات مدیره این دو مشکل حل کنه که دیگه چیزی نمی مونه برای تبلیغات انتخابات 2 سال اینده.پس این 2 مشکل باید تا ابد باقی بماند تا هر گروهی که بخواهند بیایند سر کار برای ان تبلیغ کنند و حل نکنند و باقی بگذارند برای گروه بعدی

  • عبدالرحمن

    با سلام بلاخره این هیات مدیره نمی خواهد یک کار مثبت برای این اعضا انجام دهد.هی شما می گویید صبر کنید جا بیفتند.بابا یک ساله جا افتادند.

    لا اقل کمی از این دولت جدید یاد بگیرند که هنوز یک ماه نیست مستقر شده و چند تا کار مثبت انجام داده است.

    دولت محترم عزمش جزم کرده تا مسئله هسته ای را حل کنه .

    ایا حل مسئله دلال ها از برنامه های نظام مهندسی از حل مسئله هسته ای سخت تر است؟

    لا اقل یکی از مهم ترین کارهایی که برای اعضا تاثیر گذار بوده و انجام داده اند را عنوان کنند.حداقل گزارشی بدهند.

    بابا یک کم از دولت یاد بگیرید که مرتب از رییس جمهور گرفته تا وزیران گزارش می دهند.

  • مهندس عضو
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    با سلام چرا پس از رد صلاحیت خود پیگیری نکردید خانم ********* با اینکه یک زن بی دفاع بود ایستادگی کرد شاید حتی به نتیجه نرسد اما نشان داد که به او ظلم شده ***** **** ***** *** ** ***** ***** ****** * ******* ** *** ***** **** ***** *** **** *** **** *** * **** ***
    پاسخ:
    با سلام و عرض ادب.
    بخشهایی از نظر شما، به دلیل مقررات سایت بین من و شما به صورت خصوصی باقی می ماند.
    دلیل اصلی برای عدم پیگیری قضیه، آن بود که بنا داشتم در لحظه آخر به نفع یک سری از کاندیداهای همفکر انصراف دهم، لذا علیرغم اینکه از موضوع دلگیر شدم، چون مقصود حاصل شده بود دیگر پیگیری نکردم.
    به علاوه الان دلایل شخصی دارم که از عدم حضور در مسئولیتهای سازمان، خوشحالم.
    در مورد فردی که نام بردید هم ترجیح می دهم اظهار نظری نکنم.
    به علاوه یک قاعده کلی در همه موارد وجود دارد و آن اینکه برای رسیدن به حقیقت باید از لایه های متعددی گذر کرد.
    اینکه حق چیست و حق با کیست، با یک جمله احساسی و یا حماسی قابل اثبات نیست، بلکه باید بر اساس واقعیات قابل اثبات باشد.
  • شما چه قدر ساده اید . فکر میکنید هیات مدیره به این چیزها اهمیت می دهد؟
    پاسخ:
    با سلام.
    من فکر می کنم خیلی اهمیت می دهد. چون همه مهندسان مترصد دیدن عملکرد خوب هیئت مدیره هستند و اعضای هیئت مدیره هم تلاش می کنند تا کارهای مثبتی انجام دهند.
  • من هم موافقم  باید یک برنامه مشخص و زمانبندی شده از سوی هیات مدیره ارائه شود
  • با سلام مجدد

    به نظر من اعضای هیات مدیره باید به وعده ها یی که در ایام انتخابات و در بوروشورهای تبلیغاتی ارائه کرده بودند مراجعه کنند و در اولین جلسه همه اعضای هیات مدیره انهارا بیان نمایند و ان وعده ها را هم پوشانی کرده و به ترتیب اهمیت اولویت بندی کنند ودر قالب یک هدف واحد ارائه نمایند.سپس برای هریک از ان اولویتها زمان مشخص و دقیقی را تعیین و به اعضا اطلاع رسانی کنندمثلا این 3 سال کاری را به 5 زمان 6 ماهه تقسیم نموده و برای هر اولویت یک مبدا زمانی خاص را تعیین کنند و از حالا به اعضا اعلام کنند و حتی هر هفته روزشماری ان را اعلام کنندو چنانچه در ان روز این اولویت تحقق پیدا نکرد و یا به تاخیر افتاد جلسه ای با اعضا ی سازمان تشکیل داده ودرباره ان اولویت کاملا شفاف سازی صورت گیرد.در این صورت در پایان سال سوم همه اعضا به خوبی می دانند که این هیات مدیره چه کارهایی را انجام داده -چه زمانی انجام شده-به چه دلیل برخی از انها انجام نشده.این یک پیشنهاد عملی است واصلا هم بلند پروازانه نیست .تنها در این صورت اعضا می توانند عملکرد هیات مدیره را بررسی کنند.این هم پیشنهاد. حالا شما فکر می کنید این هیات مدیره ان را اعمال می کنند؟

    پاسخ:
    با سلام.
    با فرمایشات شما کاملاً موافقم.
    به خصوص با روزشمار چون اگر برنامه ای بدون ارائه زمان اجرای آن اعلام شود، ارزش عملیاتی نخواهد داشت.
  • با سلام

    متاسفانه من هم با نظرات سایر دوستان موافقم. نمی توان امیدی به هیات مدیره جدید داشت.چون اگر تغییری در انتظار سازمان بوداز هم اکنون باید اغاز می شد.تا اینجای کار که مانند دوره های قبل است . بدون هیچ اطلاعی از قبل هیات مدیره قبلی و جدید با یکدیگر جابه جا شدند.هیات مدیره جدید هم تاکنون هیچ برنامه ای را واقعا عملیاتی باشد ارائه نکردند.من که 2 روز است متوجه شدم رییس سازمان عوض شده است .چه طور در ایام انتخابات روزی 30 پیامک می امد.اما الان حتی یک پیامک هم نیامد که هیات مدیره جدید مشغول به کار شده اند.ضعف اطلاع رسانی و عدم ارتباط با اعضا که از نقاط ضعف هیات مدیره قبلی بود همچنان در این دوره هم وجود دارد

    پاسخ:
    با سلام و عرض ادب.
    چون خود من تجربه سه ساله هیئت مدیره را طی کرده ام، می دانم که تا آشنایی و به اصطلاح "جا افتادن" افراد جدید در سیستم، مدتی زمان طی می شود.
    علاوه بر این، قانون سازی به صورت خلق الساعه و بدون مطالعه هم نه تنها دردی دوا نمی کند، بلکه بر مشکلات می افزاید.
    پس بهتر است زود قضاوت نکنیم.
    من از جنابعالی یک سوال و یک درخواست دارم:
    چند خواسته و انتظار اصلی شما از هیئت مدیره چیست؟ لطفاً آنها را بیان فرمایید.
    و اگر ممکن است، در ادامه بحث، باز هم مشارکت داشته باشید.
  • هیچ تفاوتی با قبل نمی کند . این خانه از پای بست ویران است.

    پاسخ:
    با سلام و عرض ادب.
    با شما موافق نیستم.
    بهتر است برنامه ها و پیشنهادات خود را ارائه کنید و از منتخبین خود حمایت کنید تا آنها را به انجام برسانند.
  • امیدی به این هیات مدیره نیست

    پاسخ:
    با سلام و عرض ادب.
    به نظر من هیئت مدیره جدید نظام مهندسی اصفهان می تواند کارهای بزرگی را به ثمر برساند.
    باید به آنها فرصت دهید و از آنها حمایت کنید.
  • به نام خدا

    با سلام

    فکر نکنم اقدام اساسی وتغییر و تحول عمده ای صورت گیرد .چون در حدود نیمی از اعضای هیات مدیره به نوعی در سازمان بوده و هستند و اگر می خواستند اقدامی انجام دهند ان موقع انجام می دادند.ولی باید منتظر ماند و دید و به قول شما نمی توان زود قضاوت کرد.

  • بهاره سوال 2

    سلام دوباره

    متاسفانه من جواب سوالات قبلی را درباره پایان رسیدن اختلافات و..... را نگرفتم.اکنون سوال دیگری دارم .شما چه اندازه به این هیات مدیره اعتقاد دارید .به نظر من ریاست فعلی سازمان از نظر صنفی شخصی نا شناخته می باشد و تجربه لازم در این عرصه را ندارد.هرچند که از نظر علمی جایگاه شایسته ای دارد. ایا ممکن است که در تصمیم گیریها افراد دیگری نقش تعیین کننده داشته باشند ؟

    پاسخ:
    با سلام.
    مجدداً اعلام می دارم که یکی از دلایل اختلاف نظرهای موجود در هیئت مدیره قبلی، عدم ایجاد فضای مناسب برای پیاده سازی طرحها و ایده هایی بود که برخی از آنها در قسمت "طرحها و پیگیریها" ی همین تارنما آورده شده است و یک سری مسائل دیگر.
    و مسلماً شما یا هر شخص دیگری اگر بدانید که شخص ثالثی پشت سرتان ناحق می گوید و یا بدگویی می کند، به این زودیها از ته قلب آن شخص را نخواهید بخشید.
    ریاست جدید سازمان، تجربه مدیریت چندین ساله دارد که می توانید در رزومه ایشان، آن را بیابید و می تواند به خوبی خود را در بطن امور قرار دهد.
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

    با سلام و احترام

    از اینکه با صراحت این سوال را می کنم پوزش می خواهم.

    میخواستم بیبنم ایا شما انسان سست اراده ای هستید؟

    چون رفتار شما اینگونه بیان می کند .تا قبل از انتخابات مرتب از مهندس ***** و همفکرانش انتقاد می کردید.و اعضا را از انتخاب مجدد انها می ترساندید و حتی متنی را که باعث عدم صلاحیت شما توسط مهندس ***** شده بود را منتشر کردید .ولی اگر ان حرفهای شما درست بود چرا اکنون در جواب نظر اقای مختاری به طور تلویحی از ایشان دفاع کرده اید.ایا اختلافات شما با ایشان تمام شده است ؟ یا مسائل دیگری است که ما نباید بدانیم. چون این رفتار شما که تا 2 ماه پیش منتقد جدی بودید والان رفتار معتدلی ازخود نشان می دهید توجیه پذیر نیست و شاید بتوان ان را تبلیغات انتخاباتی دانست . منتظر پاسخ شفاف شما هستم.

    پاسخ:
    با سلام و عرض ادب.
    بخشهایی از نظر شما به دلیل مقررات سایت بین من و شما به صورت خصوصی باقی می ماند.
    نمی دانم که آیا انسان سست اراده ای هستم یا نه و بقیه باید در این مورد قضاوت کنند.
    همانگونه که قبلاً هم گفتم باید عملکردها را مورد قضاوت قرار داد، نه اشخاص را.
    و تا آنجا که از این و آن شنیده ام، در جلسه انتخابات هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی استان اصفهان، اکثریت بر این عقیده بوده اند که از بین کاندیداهای ریاست سازمان، هر شخص که رای نیاورد، حتما نایب رئیس اول سازمان شود تا احساس رقابت تبدیل به همکاری شود و من هم کاملاً این موضوع را می پسندم.
    من به هر شخصی که به کار جمعی و باز کردن فضا برای پیاده سازی ایده های نو کمک کند، اعتقاد دارم و بر عکس، به اشخاصی که پست ها را صرفاً برای همان پست بخواهند، اعتقادی ندارم.
    اگر سوال یا سوالات دیگری دارید، لطفاً آن را مطرح نمایید. 
  • با سلام مجدد

    اولا منظور بنده اهانت به شخصی نبوده است .فقط می خواستم سیستم اداری کشورهای پیشرفته را با اینجا مقایسه کنم.

    در جواب دوست عزیز باید بگویم شما کشورهایی مانند روسیه را در زمره کشورهای اروپایی به حسای نیاورید .روسیه و ترکیه خودشان را به اروپا چسبانده اند و لیکن از نظر قوانین و .... هیچ شباهتی به کشورهای اروپایی ندارند. قسمت اعظم این کشورها در اسیا قرار دارد و طبیعتا بیشتر تحت تاثیر اسیا و نظام حاکم بر ان هستند تا اروپا

  • حسین مختاری

    محمود عزیر سلام رئیس جمهور اسبق روسیه (پوتین) مدتی معاون رئیس جمهور شد

    پاسخ:
    با سلام و عرض ادب.
    چقدر خوب است که نتیجه اعمال آدمها را قضاوت کنیم و نه خودشان را.
    و چقدر خوب است که از کنایه گویی بپرهیزیم.
    و چقدر نیکوست که اعمال مثبت و منفی هر شخصی را با هم مخلوط نبینیم.
    و اینکه تا وقتی دلیل یک تصمیم را(که شاید تصمیم دیگران بوده و شخص به دلیل اصرار و یا حفظ حرمت جمع آن را پذیرفته) ندانیم، زود اظهار نظر نکنیم.

  • به نام خدا

    با سلام و عرض ادب و احترام

    اگر تصویب مصوبات تنها در اختیار هیات رییسه یعنی همان 3 یا 4 نفر باشد نمی توان چندان امیدی به ان داشت .ولی اگر تمام اعضای هیات مدیره در کلیه امور دخالت می کنند می توان امید داشت.ولی یک چیز برای من جای نعجب دارد که تنها منحصر به اینجا نیست و در تمام سطح های مدیریتی کشور متاسفانه وجود دارد و ان این است که افرادی که قبلا در یک سمت یا مقام بالاتری قرارداشته اند به راحتی پست پایین تر را بعد از اتمام پست قبلی قبول کرده و حتی خود کاندید می شوند. هرچند می توان نیت این افراد را خیر دانست ولی از نظر سایر عوامل مانند انگیزه و سلسله مراتب ارتقا در سیستم اداری در تضاد است .به عنوان مثال هیچ وقت رییس جمهوری قبلی در یک کشور اروپایی یا امریکا به عنوان معاون در کابینه بعدی کاندید نمی شود و این رویکرد در تمام سطح های مدیریتی حتی مدیران میانی نیز وجود دارد .زیرا مهمترین عامل که همان انگیزه باشد بعد از اتمام مسئولیت بالاتر کاهش یافته و بهتر است افراد جدید چنین مسئولیت هایی را بپذیرند که انگیزه و شور و نشاط بیشتری دارند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی