Shoma5

شبکه مهندسان ساختمان ایران

من موافقم! چگونه وارد سازمان نظام مهندسی اصفهان شد؟

  • ۴۹۴۸

با سلام خدمت همه دوستان.

هنگامی که انتخابات پنجمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان اصفهان در سال 88 برگذار شد، تعدادی از همکاران شما، در ائتلافی به نام من موافقم! یا iAgree در کنار سایر کاندیداها پا در میدان گذاشتند.

دغدغه فکری آنها، چیزی جز دغدغه فکری اکثر کاندیداهای دیگر نبود؛ از وضعیت آن روز سازمان و اعضای آن گله مند بودند، از عدم ارج و قرب کار مهندسی در بین مردم و درآمد کم آن در مقایسه با سایر مشاغل ناراضی بودند، از بوروکراسی پیچیده و بی دلیل در زمینه خدمات مهندسی دل خوشی نداشتند و کلاً سعی داشتند تا سازمان تبدیل به "خانه مهندس"  شود.

شعارهای تبلیغاتی آنروز اعضای این ائلاف، در ادامه آورده شده است:

 

شعار من موافقم -1

 

شعار من موافقم -2

این حرفها، از آنجا که به صورت خیلی ساده و بدون استفاده از ادبیات پرطمطراق و انشایی زده شده بود، لاجرم بر دل تعداد زیادی از اعضای سازمان نشست و آنها با هزار امید و آرزو به کاندیداها رای دادند.

در نشریه شماره 48 مجله نما+ هم، افراد این گروه به بیان دیدگاههای خود در مورد سازمان پرداختند.

مهران بکایی گفت: ... اهم اهداف اینجانب عبارتست از اصلاح ساختار سازمان که آنرا به سمت بنگاه اقتصادی سوق داده است، متعادل کردن مسئولیت مهندسان،اعتلای جایگاه و شان مهندسی، اصلاح شیوه سهمیه بندی، ایجاد شفافیت در عملکرد سازمان.

رابین صدیق پور گفت: .... میخواهم دفاتر کارگذاری و صدور پروانه را تعطیل کنم و یا اینکه ترتیبی اتخاذ شود که تبعیض بین دفاتر کارگذاری و سایر دفاتر مهندسی برطرف شود، خدمات مهندسی را که الان محدود به مهر و کوپن است، گسترش دهم، جلسات هیئت مدیره را از طریق اینترنت ببینم و آموزش مهندسان را جدی تر کنم.

محمود نجفی الموسوی گفت: باید آگاهی اعضاء از وظایف خود بیشتر شود، مراجعات غیرحضوری به سازمان کم شود، امکانات رفاهی ایجاد شود، به مهندسان جوان ارزش بیشتری داده شود و اعضا در تصمیم گیریهای سازمان مشارکت بیشتری داشته باشند.

امیرمحمد اخوان صراف گفت: هدف من، حضور موثر سازمان در جریانات اقتصادی-اجتماعی جامعه، تعامل میان رشته ای، تغییر اساسی در نظام تدوین تعرفه خدمات مهندسی، شفاف سازی امور و تبدیل سازمان به "خانه مهندس" است.

اکبر ربانیفرد گفت: ... تنها با تغییر و تحول در معادلات نادرست حاکم بر صنعت ساختمان است که می توان انتظار کار مهندسی در سطح علمی و بالا رفتن شان و منزلت اعضاء را داشت.

علیرضا قنادی اف گفت: آیا سازمان در حفظ و ارتقای جایگاه و منزلت من کوشیده است؟ و برای رفاه من گامی برداشته است؟ و آیا تشکیلاتی بوروکراتیک و شبه دولتی است؟ کوشش ما برای بهبود وضع موجود خواهد بود.

با این اهداف و افکار و شعارها، این شش نفر در انتخابات شرکت کردند، پنج نفر عضو اصلی و یک نفر عضو علی البدل شدند و قرار شد که چند هفته بعد، در اولین جلسه هیئت مدیره سری جدید شرکت کنند.

و این شروع یک مسیر پرفراز و نشیب است ....

  •  باسلام می خواستم بپرسم چگونه باید وارد سازمان نظام مهندسی  بشم

    و در کلاس ها شرکت کنم؟رشتم مهندسی برق الکترونیک هست و دوسال هست فارغ التحصیل شده ام

    پاسخ:
    با سلام و عرض ادب.
    طبق استعلام انجام گرفته:
    سه سال باید بگذرد تا بتوانید در آزمونها شرکت کنید.
    البته از الان می توانید عضو سازمان نظام مهندسی شوید ولی قادر به ارائه رسمی خدمات مهندسی نیستید.
  • عباس جانقربان
     یک برنامه خدا حافظی بگذاری میشود یک جلسه عمومی البته همرا با پاسخ به سئوالات
    پاسخ:
    با سلام و عرض ادب.
    در حال مذاکره با دوستان برای انجام این کار هستیم.
  • سلام

    به نظر من به عقب برگشتن و اینکه شما  چرا برخی از وعده ها را انجام نداده اید مشکلی را حل نمی کند . ما باید به اینده بنگریم . بهتر است این جلسه پرسش برای مسائل حال و مشکلات فعلی ما برگزار شود نه برای وعده هایی که شما در گذشته داده اید و به دلایلی عملی نشده است. 

    پاسخ:
    با سلام.
    دلیل اصلی پیاده نشدن وعده ها، کلید اصلی رفع مسائل حال است.
    آیا با این نظر موافق هستید؟
  • عباس جانقربان
     من همه مطالب با لا را خواندم ولی در بیرون  تغیری احساس نکردم . من بگرو ه شما رای دادم و شما موظف به پاسخ گویی هستید . بدور از ترس و عافیت طلبی . راهش هم اینست که هم با هم در ساعتی مشخص واعلام آن جمع شوید و به پرسش حضار جواب دهید آنوقت شاید شما را ببخشیم
    پاسخ:
    با سلام و عرض ادب.
    خوشبختانه خیلی افتخار آشنایی با دو واژه ترس و عافیت طلبی ندارم.
    قصدمان هم این بود که در جلساتی با اعضاء، پاسخ سوالات انها را بدهیم و قبول دارم که اهمال کردیم.
    برای این جلسه پرسش، چه فرمولی پیشنهاد می فرمایید؟
     
  • رضا موسی رضایی

    با سلام

    جای بسی تاسف است که رشته تاسیسات الکتریکی با آنهمه روشهای نوین هیچ جایی در مجله نما ندارد .

    پاسخ:
    با سلام و عرض ادب.
    دوستان برق باید همت کنند و بیشتر مقاله برای مجله بفرستند.
    من یادم هست که وقتی عضو هیئت تحریریه بودم، از دو رشته برق و مکانیک خیلی کم مقاله می رسید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی